Leveringsvoorwaarden zorgverlening, begeleiding, ondersteuning vanuit AWBZ en WMO.
1. Geïndiceerde zorg
Parlijn heeft een inspanningsverplichting om de afgesproken zorgomvang te leveren. Ten behoeve van de daadwerkelijke aanvang van de zorg hanteert Parlijn de volgende leveringstermijnen:
Parlijn levert de zorg in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving.
2. Wijziging / beëindiging van de zorgverlening
De zorgverlening kan gewijzigd worden als:
De zorgverlening wordt beëindigd als:
3. Kosten / betalingen
4. Arbeidsomstandigheden
Parlijn stelt conform de Arbeidsomstandigheden Wet (ARBO) eisen aan de omstandigheden waaronder haar medewerkers werken. Deze betreffen veiligheid, lichamelijke belasting, werkmateriaal, temperatuur en milieuaspecten. Om de werkzaamheden op verantwoorde wijze te kunnen uitvoeren moet de medewerker met veilig en deugdelijk materiaal werken.
5. Vervoer van cliënten
6. Voorwaarden voor uitvoering
Wanneer de cliënt onvoldoende mogelijkheden biedt voor de uitvoering van de zorgverlening of wanneer de vertrouwensrelatie tussen de cliënt en de medewerker is weggevallen neemt Parlijn zo spoedig mogelijk contact op met de cliënt over de zorgverlening. De uitkomsten van dit overleg worden schriftelijk vastgelegd.
7. Privacy
Om op een verantwoorde manier zorg te verlengen wordt persoonlijke informatie aan de cliënt gevraagd. Parlijn registreert deze gegevens. De registratie vindt plaats met in achtneming van de daartoe geldende wettelijke bepalingen (Wet Bescherming Persoonsgegevens):
8. Schade
Tijdens de uitoefening van de werkzaamheden kan bij de cliënt thuis schade worden veroorzaakt door de medewerker. Over het algemeen vergoedt Parlijn deze schade. Schade die per geval minder bedraagt dan € 100,00 wordt niet vergoed. De schade dient direct na het ontstaan daarvan schriftelijk bij Parlijn gemeld te worden. Schade als gevolg van slijtage komt nooit voor vergoeding in aanmerking.
9. Verhindering
Het kan gebeuren dat de cliënt geen zorg kan ontvangen. Bijvoorbeeld door tijdelijke afwezigheid. De cliënt dient Parlijn hierover tijdig in te lichten. Wanneer dat later gebeurt dan 24 uur voor aanvang van de zorgverlening, worden de ingeplande uren in rekening gebracht.
10. Meerdere medewerkers
Parlijn laat de zorg verlenen door haar medewerkers. Dat betekent dat de cliënt met eerdere medewerkers te maken kan krijgen. Het aantal verschillende medewerkers dat zorg verleent bij de cliënt wordt zo beperkt mogelijk gehouden. Parlijn stelt de cliënt bij aanvang van de zorg op de hoogte hoe vervanging wordt geregeld. Parlijn levert zorg aan cliënten onder de volgende voorwaarden:
Uitgangspunten:
11. Evaluatie
Tenminste twee keer per jaar wordt de zorgverlening geëvalueerd. Dat betekent dat wordt bekeken of de hulpvraag voldoende beantwoord wordt. Wanneer de situatie van de cliënt tussentijds wezenlijk verandert, kan zowel de cliënt als een medewerker van Parlijn het initiatief nemen tot een herindicatie.